BESTÄLLNING

När du gjort en beställning genom vår webbutik d-corhome.se bekräftar vi beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Denna orderbekräftelse är en bekräftelse på att ett avtal om köp mellan dig och Klassiska Ting i Norden AB ingåtts. Genomförd beställning innebär också att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn- och person- eller organisationsnummer registreras i vårt affärssystem. Klassiska Ting i Norden AB ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (18 år).

PRISER & INFORMATION PÅ VÅR HEMSIDA

Priserna som anges i vår webbutik är i svenska kronor inklusive moms. Det är det pris och den vara som presenteras i kassan vid köptillfället som gäller, dock reserverar vi oss för felaktiga priser orsakade av tekniska problem.

KÖP / BETALNING

I kassan kan du välja mellan betalsätten kortbetalning, Swish, Apple Pay, faktura, delbetalning eller förskottsbetalning. Nedan kan du läsa mer om våra olika betalsätt. Stuckatur i Sverige AB har rätt att göra en kreditkontroll där så krävs för att kunna bevilja kredittid. Som kund förbinder du dig att betala inom utsatt tid för valt betalsätt. Betalning efter förfallodatum kan leda till dröjsmålsavgifter och ränta.

Kortbetalning

BBetalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Riverty Sweden AB/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet. När beställningen levereras övergår reservationen till ett köp

Faktura genom Riverty Sweden AB

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Riverty Sweden AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av D-cor (Stuckatur i Sverige AB) överlåtna till Riverty Sweden AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Du kan gå direkt till Riverty Sweden AB och få information om din faktura. Logga in med Bank-ID.

Delbetalning genom Riverty Sweden AB

Genom vårt samarbete med Riverty Sweden AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 0340-66 44 44 för närmare information. Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%. Läs mer om Allmäna villkor Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

Läs mer om Allmäna villkor

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

Direktbank / Internetbank - I samarbete med Trustly

Betala via din bank med hjälp av Trustly.

Så här går det till:
Välj Direktbank som betalalternativ i kassan
Ange vilken bank du använder dig utav och identifiera dig sedan med bank-id eller säkerhetskod över en säker och krypterad anslutning
Välj sedan vilket konto du vill betala från (t.ex. sparkonto eller lönekonto) och bekräfta köpet.
Köpesumman dras direkt från det angivna kontot och en orderbekräftelse skickas ut.

Följande banker ingår: Danske Bank, Forex, Handelsbanken, ICA Banken, Länsförsäkringar, Nordea, SEB, Skandiabanken, Sparbanken Syd, Swedbank

LEVERANSER

Leverans till utlämningsställe

I kassan kan du välja mellan olika fraktsätt. Till privatpersoner levereras normalt alla mindre paketförsändelser till ett paketutlämningsställe efter ditt val, vi erbjuder Postnord MyPack Collect eller DHL Service Point, och hämtas ut i närheten av din utvalda leveransadress. Mindre företag som ej är på plats hela dagarna väljer också detta fraktalternativ. Du får ett SMS när varan är framme och går att hämta ut hos ombudet. Du kan sedan hämta ut din vara när det passar dig. Dock måste varan hämtas inom 7 dagar för Postnord och inom 14 dagar för DHL. Varan kan endast hämtas ut av personen som står som leveransmottagare. Det är legitimationskontroll vid uthämtning av varan. Observera att ombud på mindre orter ibland har begränsad utkörning som kan påverka leveranstiden.

Postnord Hemleverans

Postnord MyPAck Home levereras till din brevlåda eller dörr. Du väljer själv tid och dag för leveransen via en länk som du får i samband med sms aviseringen. Du får 3 olika alternativ med dag och leveranstid för att du ska kunna välja leverans när det passar dig. Du får även möjlighet att välja om paketet kan lämnas utan kvittens. I alla större svenska städer erbjuds även hemleverans under kvällstid.

Beräknad leveransdag

Varje produkt har ett beräknat leveransdatum. Det är den produkt med längst leveransdatum för beställningen som bestämmer när du får leveransen. Detta är ett datum då produkten bör finnas för hämtning hos ditt Postnord/DHL ombud eller om det gäller hemkörning att leveransen kan bokas från Postnord. Leveransen kan ske både tidigare och senare beroende på var i Sverige du bor, datumet är ett beräknat datum som tar hänsyn till den genomsnittliga leveranstiden. Normalt sett sker leveransen 1-2 arbetsdagar efter beställningsdatum. Vi reserverar oss för leveransförseningar som är orsakade av våra transportörer.

Leveransförseningar

Om Klassiska Ting i Norden AB inte kan leverera inom avtalad tid ska konsumenten inom 24h informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt. Kan inte Klassiska Ting i Norden AB heller åtgärda felet inom skälig tid har konsument rätt att häva köpet. Detta gäller även specialbeställningar.

Transportskada

Eventuella transportskador som uppstått under transporten till dig står Klassiska Ting i Norden AB för. Om du vid mottagandet av godset upptäcker att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till fraktbolaget genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras. Fotografera alltid synliga transportskador.

Skadan rapporteras till vår kundtjänst via e-post [email protected].

Ej uthämtade paket

Som köpare ansvarar du för att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid som står angivet på avin. OBS. Försändelser med Postnord MyPack Collect ligger endast kvar i 7 dagar. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss och vi tar då ut en avgift om 250 kr. Försändelsen ligger kvar hos paketombudet i 7 dagar för leveranser med Postnord och 14 dagar för leveranser med DHL innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt Returbeskrivningen nedan.

ÅNGERRÄTT / RETUR

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument alltid 14 dagars ångerrätt. För att du ska känna dig helt trygg med ditt köp erbjuder Klassiska Ting i Norden AB istället hela 30 dagars ångerrätt från det att du tar emot varan. Vid ångerrätt står du som kund för returfrakten.
En förutsättning för ångerrätten är dock att varan är oanvänd och oskadad samt att om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. Du har inte rätt att ångra dig om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler innehåller ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. Vi vill uppmärksamma kunden att enligt 5 § gäller inte ångerrätt om avtalet avser: "en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel". Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål.
Varan skickas tillbaka i originalkartongen.

Vid utnyttjande av ångerrätt eller retur, mejla oss alltid på [email protected] eller ring 019-100 941 senast 30 dagar efter det att du mottog varan/varorna som du vill returnera. Du kan även gå in via ditt kundkonto i shoppen och begära retur. Vi behöver alltid följande information av dig:

1) Ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan).
2) Namn och kontaktuppgifter.
3) Artikelnummer och antal på de produkter som önskas returneras.

Klassiska ting i Norden AB ska bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi rekommenderar att returen sker med Posten Företagspaket men vi hjälper dig gärna med bokning av frakt och skickar korrekta fraktsedlar till dig. Kunden står för returkostnad enligt transportörens prislista och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.

Returadress: Klassiska Ting i Norden AB, Virkesvägen 4, 703 83 Örebro.
Tänk på att du alltid ska kontakta kundtjänst innan du skickar en retur. För företag som handlar hos Klassiska Ting i Norden AB tillämpas Köplagen.

Återbetalning

Återbetalningar betalas ut till det kontokort/bankkonto som användes vid beställning. Konsumenten har rätt att återfå hela summan av köpet inklusive fraktkostnaden vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag Klassiska Ting i Norden AB mottagit returen. Returfrakt betalas av konsumenten. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan sker återbetalningen. Om du har betalat med faktura, direktbetalning eller förskottsbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi hela summan av köpet inkl. fraktkostnaden på ditt kort.

REKLAMATION

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig inom skälig tid (2 månader) kontakta vår kundtjänst på [email protected]. Beskriv felet så utförligt som möjligt, gärna tillsammans med bild. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer ska göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Konsumenten har 3 års reklamationsrätt. Reklamationen ska rapporteras senast 2 månader efter konsumenten mottagit leveransen. Vid godkänd reklamation står Klassiska Ting i Norden AB ny frakt och eventuell returfrakt samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen, tex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande.

Boka aldrig hantverkare förrän du har kontrollerat att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen. Felplockade och felaktiga varor får inte monteras, då anses köparen ha godkänt sin leverans. Detta gäller dock inte om omständigheter gör att det först vid montering går att se att varan ifråga är felplockad.

Var noggrann att kontrollera dessa produkter innan uppsättning eller montering. Klassiska Ting i Norden AB ersätter ej för eventuella hantverkskostnader i samband med en reklamation. Därför är det viktigt att du kontrollerar varorna innan installation

Återbetalning vid reklamation

Om Klassiska Ting i Norden AB företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation ska eventuella fraktkostnader återbetalas inom 14 dagar från den dag Klassiska Ting i Norden AB mottagit den reklamerade varan. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
www.arn.se
Allmänna reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm

Konsument Europa – en fristående enhet inom Konsumentverket – har utsetts till kontaktpunkt för tvistlösning online (ODR).
Länk till europeiska kommissionens online-plattform för tvistlösning (ODR); http://ec.europa.eu/odr

Klassiska Ting i Norden AB följer kraven för PCI DSS.

PERSONUPPGIFTER

I samband med att du registrerar dig som kund hos oss eller genom din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt GDPR har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig.

Informationen du lämnar om dig själv används av Klassiska Ting i Norden AB och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part.

Läs mer om hur vi hanterar dina uppgifter i enlighet med GDPR:Vår integritetspolicy

COPYRIGHT

Allt innehåll på www.d-corhome.se, så som text, bilder, filer, logotyper och program tillhör Klassiska Ting i Norden AB eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar. För att använda material från vår hemsida krävs ett skriftligt tillstånd från oss.

FORCE MAJEURE

Klassiska Ting i Norden AB och kund ska vara befriade från fullgörande av köpet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som Klassiska Ting i Norden AB eller kund inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar köpets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som Klassiska Ting i Norden AB eller kund ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar Klassiska Ting i Norden AB eller kunds fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

Klassiska Ting i Norden AB
Org.nr: 559278-6320

Leveransadress
Virkesvägen 4
703 83 Örebro

Postadress
Olaigatan 17A
703 61 Örebro

Tel:019-100941
E-post: [email protected]